Изказваме най-искрени съболезнования на семейството на загиналия 15-годишен Филип, убит от пиян шофьор с 2.08 промила алкохол в кръвта на пешеходната пътека на ул. “Гурко” и “Шишман”. Това заявяват в позиция общинските съветници на “Демократична България” в Столичния общински съвет и напомнят, че като са предлагали десетки мерки срещу войната по софийските пътища, които обаче остават неприети.
“За нас най-важни са животът и здравето на софиянци. Затова се ангажираме да прекратим войната по улиците и булевардите на София веднага след местните избори, когато ще участваме в новото управленско мнозинство в СОС. Ще предприемем всички възможни мерки, които са в компетенциите на Столична община и Общинския съвет. Част от тях са:
- Организиране на кампания „Не карам пил!“, която да настрои обществото абсолютно категорично срещу шофирането след употреба на алкохол и наркотици.
- Монтаж на стотици камери в целия град, които да засичат автоматично всички нарушения за превишена скорост или преминаване на червен светофар. Данните за тези нарушения ще се предават автоматично на МВР.
- Интензивна работа с МВР, които да връчват и събират наложените глоби по нарушенията от камерите на Столична община. По този начин усещането за безнаказаност при шофьорите ще бъде пречупено.
- Въвеждане на по-голяма зона с ограничение 30 км./ч., както и автоматично наказание с видеокамери при превишаването на скоростта.
- Поставяне на физически елементи по пътните ленти, които да карат шофьорите да намаляват скоростта. Това не са само повдигнати полицаи, а също така острови, завои, различна настилка и т.н.
- Изчистване на тротоари и кръстовища от неправилно паркирали коли.
- Ангажиране на ресурса на Общинска полиция, която да е на улицата и да участва във борбата срещу войната по пътищата.
- Навременни и качествени ремонти на пътната инфраструктура, за да не бъде тя причина за инциденти.
- Обезопасяване на спирките на градския транспорт.
- Преместване на неправилно паркирани автомобили, като с приоритет да се местят тези, които са най-опасни за видимостта и проходимостта на тротоари и пешеходни пътеки.
- Пешеходни зони и улици, по които няма как физически да премине автомобил.
- Анализ на голямо количество кръстовища с цел подобрение на безопаснотта в тях.
- Изготвяне на единен транспортен модел, който да даде ясна информация за целия трафик в града, за да може да се извършва впоследствие и адекватна транспортна политика.
- Въвеждане на бус ленти и физическо ограничаване на трамвайните трасета, за да стане градския транспорт бърз и удобен.
- Намаляване на времето за чакане и повече линии на градския транспорт, за да стане предпочитан пред личния автомобил.
- Оптимизиране на работата на Центъра за управление на трафика с цел намаление на пътните инциденти.
- Подновяване на хоризонталната и вертикалната маркировка на улиците и булевардите на София.
- Довършване на незавършените булеварди, за да се разделят транспортните потоци и да се изкарат от центъра на града.
- Съдействие на АПИ за довършване на Софийски околовръстен път.
- Изграждане на велоалеи, за да облекчим автомобилния трафик.