Ще бъдат дигитализирани услугите, които най-често се ползват от българските граждани, живеещи в чужбина, и в близките дни ще започне работата по тях. Това обяви в интервю за “Радио България” депутатът от “Демократична България” и председател на парламентарната Комисия по политиките за българите извън страната Антоанета Цонева.
В момента с квалифициран електронен подпис може да се прави заявка за издаване на лична карта и да се запази час за посещение в някои от консулствата ни, каза Цонева.
„Дигитализацията е много важен елемент от връзката на гражданите с българските институции“ – посочи още председателката на комисията. И изтъкна, че това е стъпка и към въвеждането на дистанционно гласуване. ”Когато електронната идентификация бъде въведена от Министерството на електронното управление, ще трябва да се започнат първите стъпки към експериментално гласуване през интернет. Ние имаме готовност да обсъждаме и гласуването по пощата”, каза Цонева.
Тя припомни, че на последното си заседание на ръководената от нея комисия възложи на Националния център за парламентарни изследвания към Народното събрание до края на февруари да извърши последваща оценка на въздействието на Закона за българите, живеещи извън Република България. „Този закон е приет преди повече от 20 години и оценката на всички е, че вече не е адекватен спрямо настоящата ситуация. Той предвижда да има специални представителни органи, като Национален съвет, в който да се включат членове на българските общности и институции“, каза Антоанета Цонева.
Тя обяви също, че предстои създаването на Обществен съвет към парламентарната комисия за българите в чужбина. Той ще има консултативни функции и ще помага да бъдат идентифицирани, обсъдени и решавани въпроси, свързани с българските общности зад граница. В него ще има и представители на обществените медии, в това число “Радио България” – многоезичния сайт на БНР.