Въпрос на Ивайло Мирчев за товаро-разтоварни дейности и складиране на опасни товари на пристанище в Бургас, терминал 2А

09 февруари 2022, сряда Viber

ЧРЕЗ 

Г-Н НИКОЛА МИНЧЕВ

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА 47-ОТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ

 

ДО 

Г-Н АСЕН ВАСИЛЕВ

МИНИСТЪР НА ФИНАНСИТЕ

В Ъ П Р О С

от Ивайло Николаев Мирчев

народен представител от ПГ на „Демократична България“

На основание чл. 90, ал. 1 от Конституцията на Република България и чл. 91 и чл. 92 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание внасям следния въпрос:

ОТНОСНО: Относно товаро-разтоварни дейности и складиране на опасни товари на пристанище в Бургас, терминал 2А

 

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН МИНИСТЪР,

С Димитър Найденов, член на Националния съвет на „Да, България“ и председател на местната организацията в Бургас, направихме проверка на място за складирането на опасни химикали на пристанище Бургас в опасна близост до жилищни райони. Концесионирането на пристанищата в Република България, имаше за цел привличане на частен капитал – чуждестранен и български за развитие на пристанищата за обществен транспорт. Концепцията за получаване на концесия на съществуващо пристанище предвиждаше, частен инвеститор да вложи значителна сума за основен ремонт /разширяване/ на инфраструктурата и закупуване на ново товаро-разтоварно оборудване, като в замяна на това получава правото да оперира пристанището за определения период на концесията. Българските пристанища за обществен транспорт са важен елемент на националната сигурност. В тази връзка, държавата трябва да запази и  да засили контрола си върху пристанищата за обществен транспорт от национално значение.

Терминал „2А” и голяма част от пристанище „Изток” бяха дадени на един оператор/концесионер. В последствие, на същия оператор беше даден и терминал „Запад”. На Терминал „2А” са изградени резервоари за сярна киселина и за резервоари за горива, както следва: 

-за сярна киселина – резервоари с обща вместимост 50 000 тона;

-за течни горива – резервоари с обща вместимост 5 000 тона;

-резервоари за втечнена газ.

Същите се намират прекалено близо един от друг, като на практика са в близост до градската част на Бургас. Складираните товари са опасни и могат да предизвикат екологична катастрофа в случай на авария.

С оглед на гореизложеното бих искал да ми предоставите следната информация:

Какви са действителните инвестиции са направени директно  от концесионерите на двете пристанища, а не от клиентите на пристанището, изпълняват ли се концесионните договори и какви са приходите от концесионни такси към настоящия момент от тези пристанища – Терминал „2А” и голяма част от пристанище „Изток” и терминал „Запад“?

Моля да ми бъде отговорено писмено.

 

София, 08.02.2022г.                           

Народен представител:

Ивайло Мирчев

Вид:

Въпрос

Вносители:

Ивайло Мирчев

Народен представител

Ивайло Мирчев
Използваме бисквитки на нашия уебсайт, за да подобрим неговото представяне и вашето преживяване. Ако продължите, ще приемем, че сте съгласни с това. OK