Днес групата на Демократична България внесе в СОС три доклада по три въпроса, свързани с градския транспорт на София. Целта на два от трите доклада е да ускорим и модернизираме наземния градски транспорт, за да могат новите трамваи и тролейбуси да ни превозват бързо и удобно както в Европейския съюз и Швейцария, с чиито грантови средства бяха закупени. В третия си доклад предлагаме програма, с която да запазим историческите превозни средства на София и да повишим интереса към градския транспорт и неговата привлекателност.
Предлагаме 4-годишна ремонтна програма за подмяна на амортизиран релсов път
Програмата обхваща ремонта на редица амортизирани участъци – бул. Александър Стамболийски, ул. Илиянско шосе, бул. Асен Йорданов, бул. Княгиня Мария Луиза, жк Обеля – 2, бул. Петър Дертлиев, бул. Джеймс Баучър, тунелът към Люлин и др. Целта е поетапно, за четири години, да бъдат премахнати най-големите амортизирани участъци релсов път и контактна мрежа, за да бъдат подобрени бързината и комфортът на пътуване по всички трамвайни линии в София.
Бюджетът: по 6,15 млн. лв./година.
Пълна версия на Доклада:
Предлагаме 2-годишна ремонтна програма за модернизация на тролейбусната контактна мрежа
Програмата предвижда да бъдат подменени старите стрелки и шини за завой с нови модерни. Старите стрелки се преминават с до 10 км/ч, а шините в завой – с до 20 км/ч. Новите ще се преминават с до 40 км/ч. Това ще ускори и повиши комфорта на пътуване с тролейбусния транспорт като ще спре възпрепятстването на трафика при преминаване през тези съоръжения. Водачите ще сменят посоките с дистанционно управление. Такива съоръжения вече се ползват в Плевен и ефектът от тях е много голям.
Бюджет: по 1,8 млн. лв./година.
Пълна версия на Доклада:
Предлагаме дългосрочна програма за реставриране на запазените през десетилетията исторически трамваи, тролейбуси и автобуси
София разполага с близо 30 исторически превозни средства, като най-старите от тях са от 1912 г. Всяка година „Столичен Електротранспорт“ ЕАД и „Столичен автотранспорт“ ЕАД ще възстановяват по едно превозно средство, което ще показват на 17-ти септември – Деня на София и в Европейската седмица на мобилността, когато гражданите и гостите на града ще могат да се повозят на своеобразен „ретро-парад“.
Бюджет: 600 000 лв./година
Пълна версия на доклада: